Hoe open je een pop-up winkel

Pop-upwinkels zijn een fantastische manier om de nodige buzz rondom je merk te creeeren, nieuwe producten te lanceren, nieuwe markten te testen en natuurlijk, je sales op te krikken. Het openen van je eigen pop-upwinkel klinkt misschien wat angstwekkend, maar met Storefront’s ‘Ultieme gids voor het openen van je pop-upwinkel, kun je je producten gemakkelijk de fysieke retailwereld intreden.

 

1 – Definieer je doelen

Door je niet voor te bereiden, bereid je je voor om te falen. Het stellen van je doelen is een trefzekere manier om je op koers te houden en ervoor te zorgen dat je het meeste uit je pop-upwinkel haalt. Of je nu je brand engagament wilt vergroten, een locatie wilt testen of nieuwe klanten wilt binnenhalen, het stellen van je doel is essentieel bij de planning van je (eerste) retail avontuur.

2 –  Bepaal je budget en schema

Als je van tevoren je budget bepaald, helpt dat je de juiste ruimte te vinden en de nodige grenzen voor je project te stellen. Van marketingkosten tot het interieur en personeel, het bepalen van je budget voordat je je zoektocht begint, zorgt ervoor dat je het meeste haalt uit je tijdelijke winkel met minimaal risico.

3 – Vind je ruimte

Begin met het denken aan je klanten: waar winkele zij graag? Waar hangen ze rond? Zodra je een idee hebt van de ideale buurt kan je beginnen met het speiren naar ruimtes in deze omgeving. Als je advies wilt hebben over welke buurt de beste voor jouw merk is, neem dan contact op met ons team.

Denk ook na over het soort ruimte waarin je je producten wilt verkopen. Afhankelijk van je voorraad, stijl en klantenprofiel kan je een weloverwogen beslissing maken of een boetiek, split-level retail ruimte, white-box galerie, winkelcentrum of een andere unieke ruimte de juiste is voor jou.

4 – Indeling van je ruimte

Wist je dat 90% van het winkelend publiek meteen naar rechts afslaan als ze een winkel binnenlopen? De feiten en cijfers uit onze Ultieme gids kunnen het succes van je winkel maken of breken. Door een winkelvriendelijke layout te hebben, kan je je verkoop stimuleren, nieuwe producten promoten en een hoger level of engagment met je klanten genereren. Denk aan hoe jij je klanten door de winkel en langs jouw producten wilt laten gaan. Als je ooit in IKEA bent geweest, ben je bekend met hun overduidelijke, onontkoombare looprichtingen waardoor elk product maximaal worden belicht en gezien.

5 – Logistiek

Een ander lastig aspect van de lancering van een pop-upwinkel kan het beheer van je voorraad, verkoop en beveiliging zijn. POS-systemen zoals Shopify kunnen geïntegreerde software-oplossingen bieden om inzicht te bieden in je betalingen en voorraad. Door deze aspecten van te voren al te regelen, kun je ervoor zorgen om een naadloze customer service te bieden.

Of je nu klaar bent op je winkel te openen of denkt dat dit in de toekomst een goede zet kan zijn, download onze Ultieme pop-up gids and zet je beste beentje voort bij het openen van je eigen pop-upwinkel.

 

Share this article: