How-to

Wat is een pop-upwinkel?

Of je nu pop-upwinkel, pop-up shop, tijdelijke retail of flash-retail hoort, het gaat allemaal om hetzelfde. Pop-upwinkels nemen de retailwereld over en veranderen de traditionele vastgoedwereld, maar wat is precies een winkel die opduikt?

Pop-upwinkels en pop-up retail zijn rukten in de jaren negentig al op in de grote steden zoals Londen, Los Angeles, Tokio en New York City. Het gaat om tijdelijke winkelruimtes waar allerlei soorten merchandise wordt verkocht, vrijwel elk consumentenproduct is ooit wel via een pop-upwinkel verkocht. Van kunst tot mode, technische gadgets en eten, pop-upwinkels hebben iets spannends omdat ze een bepaalde exclusiviteit creëren dat zowel creatief als aantrekkelijk werkt. En ze zijn er in alle soorten en maten.

Specifieke details

  • Duur: normaliter 3 dagen tot 3 maanden.
  • Locatie: gebieden met veel voetgangers, zoals stadscentra, winkelcentra en drukke straten.
  • Prijs: veel lager dan een traditionele winkel, meestal vooraf betaald.
  • Doel: een nieuw product lanceren, brand awareness genereren, inventaris verkopen, samenwerkingen introduceren, de ‘cool’-factor verhogen.

Wat zijn de voordelen van een pop-upwinkel?

  • Kom in contact met je klanten: dankzij het pop-up format kun je jouw klanten persoonlijk leren kennen en een sterkere relatie opbouwen.
  • Verkoop meer: ongeveer 95% van alle aankopen wordt nog steeds offline gedaan. Dit is je kans om te profiteren van dit verkoopkanaal.
  • Bekendheid vergroten: consumenten en de media zijn dol op de buzz die pop-upwinkels met zich meebrengen. Vergroot je brand awareness door offline te gaan!
  • Het is goedkoper: een pop-upwinkel openen is 80% goedkoper dan een traditionele winkel
  • Test nieuwe markten: betreed eenvoudig een nieuwe markt en lanceer nieuwe producten

Wie kan een pop-upwinkel beginnen?

Kortgezegd: iedereen. Grote merken, waaronder Google en Rituals hebben pop-upwinkels geopend, evenals lokale kunstenaars en modeontwerpers die stuk voor stuk steeds populairder worden in de pop-upscene. Zelfs mobiele foodtrucks, designer fashion houses en vintage pop-upwinkels zijn gespot in steden als New York, San Francisco en Los Angeles.

Waar kan je de perfecte pop-upwinkel vinden?

Precies hier! Dankzij Storefront vind je nu de perfecte korte termijn ruimte in slechts 3 klikken. Lofts, winkels, appartementen, winkelcentra … je vind hier alle soorten ruimtes vanaf € 50 per dag.

Wat vroeger veel tijd en geld kostte (meestal een paar maanden om alleen al een plekje te vinden) is nu iets dat je in enkele minuten kunt doen.

Ga naar de website van Storefront, zoek naar je gewenste locatie en stuur een bericht naar de verhuurders. Al onze ruimtes op Storefront staan open voor de korte termijn verhuur.

Op zoek naar de ideale ruimte om je pop-up event te lanceren? Blader door +10,000 ruimtes!  >>