Foto van een fantastische pop-upwinkel in de VS

Wat is een pop-upwinkel?

Pop-upwinkel

Wat is een pop-upwinkel? De pop-upwinkel is meer dan een trend: het biedt enorme zakelijke kansen en is een blijvertje. Via een pop-upshop kun je je merk, concept, service of product gedurende een korte periode promoten zonder dat je gebonden bent aan een langetermijn contract van minimaal 5 jaar. Heb je een ruimte nodig voor een dag, een week, een maand of een heel jaar? Pop-upwinkels zijn flexibel en bestaan zolang jij ze nodig hebt. Je kiest een wijk of buurt die past bij je evenement. Er zijn geen criteria of eisen waaraan een pop-upruimte niet kan voldoen, of het nu gaat om kunst, decor, techniek, etenswaren, mode of wat dan ook.

Je hoeft het maar te vragen! Simpel gezegd: pop-upwinkels staan voor vrijheid.

foto van het interieur van een pop-upwinkel
Toffe pop-upwinkel

Voordelen van een pop-upwinkel

Je merk promoten

Onderscheid jezelf van je concurrenten! Met behulp van dit marketinginstrument kunt je bekendheid verwerven in verschillende steden in de hele wereld!

Hoge zichtbaarheid

De pers is dol op pop-upwinkels, en datzelfde geldt voor je klanten: ook zij zullen de exclusieve sfeer van zo'n kortdurend evenement waarderen.

Contact maken

Maak contact met je klanten. Een fysieke ruimte is van onschatbare waarde als je een echte relatie wilt opbouwen met je klanten en je niet tot de virtuele wereld wilt beperken.

Verschillende martken testen

Als je een bedrijf start of je bedrijf wilt uitbreiden, is het niet altijd duidelijk waar je dat het best kunt doen. In welke markten of omgevingen is de kans op succes het grootst? Kortlopende huurcontracten geven je de tijd en flexibiliteit om verschillende gebieden uit te testen zonder dat je je hoeft vast te leggen.

Je verkoopcijfers rijzen de pan uit

Hoewel het internet zijn magie niet verloren heeft, ontbreekt er iets in de virtuele wereld. Je verkopen zullen toenemen wanneer je een pop-upevenement organiseert omdat niets effectiever is dan een levensechte ervaring die alle vijf zintuigen aanspreekt.

Prijs

De reden dat veel merken niet durven zich fysiek te vestigen in steden is het financiële risico waarmee dat gepaard gaat. Pop-upwinkels lossen dit probleem op. En wist je dat het huren van een ruimte voor een beperkte periode 80% goedkoper is dan de meeste traditionele huurovereenkomsten?

pop-upwinkel van Nike in VS
pop-upwinkel van Nike in VS
pop-upwinkel van Nike in VS

Waarom kiezen voor een pop-up in plaats van een langdurig huurtermijn?

Stel je voor dat iemand je vertelt dat datgene wat je op nu in je hoofd hebt realiteit kan worden binnen 12 dagen. Als je je dit niet voor kunt stellen, dan is het goed om te weten dat dit de gemiddelde tijd is die Storefront nodig heeft om alles te organiseren, van het selecteren van een ruimte tot de opening, ongeacht de locatie (dus zelfs in New York!). De creativiteit van jouw pop-upwinkel is onbeperkt en hangt alleen van jou af! Omdat pop-upstores een werkelijk, tastbaar fenomeen zijn, een unieke ervaring bieden en je dichter bij je klanten brengen, is het niet verrassend dat de vraag naar kortlopende huur groot is. De ervaring mag dan maar kort duren, de herinnering blijft.

Waar wil je je pop-up hebben?